czwartek, 31 lipca 2014

30-day book challenge - czyli trochę o książkach [1-6]

Hej kochani!
Nie potrafię nauczyć się systematyczności w blogowaniu.
Dawno nie pisałam o jakimś tagu - myślę, że ten o książkach będzie ciekawy.
Chciałabym żebyście się również wyrazili w komentarzach jakie książki umieszczacie do danej kategorii.

W najbliższym czasie(prawdopodobnie w niedzielę) pojawi się notka na temat mojego poniedziałkowego wyjazdu! Bądźcie czujni!

Nie umiem się przyzwyczaić do codziennego pisania notek.
Będę opisywać wam 6 kategorii w jednym poście.



No to zaczynamy!


Day 01 - Best book you read last year
Najlepsza książka jaką przeczytałeś w zeszłym roku



Intruz - Stephenie Meyer
To jedna z tych książek które najbardziej zapadły mi w pamięć jeśli myślę o 2013 roku.
Przeczytałam ją dosłownie w 3-4 dni w okresie ferii zimowych.
Nie byłam do końca przekonana do fenomenu tej książki - przekonał mnie trailer zobaczony na sali kinowej zapowiadający ekranizację książki.
Chcąc jak najszybciej dowiedzieć się co rozgrywa się w powieści wypożyczyłam ją w bibliotece.
Byłam delikatnie uprzedzona do autorki Intruza, ponieważ stworzyła ona serię zmierzch, którą przeczytałam trochę z przymusu zafascynowana przez koleżanki z klasy.
Książkę przeczytałam, zachwyciłam się nią - a ekranizacja? Wielka klapa!
Moim zdaniem w wersji kinowej zabrakło kilku istotnych scen i reżyser stworzył marne romansidło.

Powiedz mu. 

Wybacz, ale nie jestem gotowa umrzeć w tej sekundzie.

Day 02 - A book that you've read more than 3 times
Książka, którą przeczytałaś więcej niż 3 razy


Niestety nie mam w zwyczaju czytać książek wielokrotnie. Zawsze jakaś seria mniej lub bardziej mnie wciągnie i nie powracam do ulubionych powieści(może czas to zmienić?).
Jednak do Pestki - Anny Kowalskiej powróciłam drugi raz ponieważ pisałam na jej podstawie prace maturalną.
Niestety w tym przypadku zachwyciłam się bardziej filmem niż samą książka. 
Zachęcam was do porównania obydwu wersji.


Nie wiem, po co jest miłość, jeśli nie po to, by się trzymać za ręce w ciemnościach pełnych przerażenia.

Day 03 - Your favorite series
Twoja ulubiona seria




Trylogia "DELIRIUM" od Lauren Oliver.
Seria zachwyciła mnie w taki sposób, że od razu po przeczytaniu pierwszej poleciałam do empiku kupić drugą część. Na trzecią musiałam niestety poczekać trochę dłużej.

Miłość. Gdy tylko wpuścisz do swojego serca to słowo, gdy tylko pozwolisz mu zapuścić korzenie, rozprzestrzeni się jak grzyb we wszystkich zakamarkach twojej duszy - a wraz z nim pytania, drżące, pączkujące lęki, które sprawią, że nigdy nie zaznasz spokoju.



Day 04 - Favorite book of your favorite series
Ulubiona książka z Twojej ulubionej serii




Uwielbiam książki stworzone w takich klimatach. Najbardziej wspominam pierwszą część.
Każda książka z tej serii pozostawia czytelnika z niedosytem.

Mówili, że bez miłości będę szczęśliwa. Mówili, że lekarstwo na miłość sprawi, że będę bezpieczna. I zawsze im wierzyłam. Do dziś. Teraz wszystko się zmieniło. Teraz wolę zachorować i kochać choćby przez ułamek sekundy, niż żyć setki lat w kłamstwie.


Day 05 - A book that makes you happy
Książka, która sprawia, że się uśmiechasz



Było dużo książek które mnie rozśmieszyły.
Jednak "Wampir z m-3" napisany przez Andrzeja Pilipiuka przebił wszystko.
Ciekawa fabuła, nietuzinkowe pomysły bohaterów.
Kto nie czytał? Czas to zmienić
Kobieta jest jak ruski bank. Wpłacasz pieniądze i nigdy nie widzisz ich z powrotem.


Day 06 - A book that makes you sad
Książka, która sprawia, że jesteś smutny


Dodałabym tutaj również : "Stowarzyszenie wędrujących dżinsów" albo "Kochający na marginesie".
W przypadku powieści Nicholasa Sparks'a "Pamiętnik" - było wiele scen w których miałam łzy w oczach.
Byłam zszokowana, że mimo swojej wielkości (jest dosyć krótka)potrafi  wbudzić we mnie tyle emocji.
Tu również pokuszono się o nagranie wersji kinowej. 
Obydwie są świetne :)


Była ucieleśnieniem moich marzeń. Dzięki niej stałem się tym, kim jestem, a trzymanie jej w ramionach wydawało się bardziej naturalne niż bicie serca.

Następny post związany z książkami będzie 7/08/2014.

Do następnego! :)


PS. Zachęcam do komentowania przez facebooka jeśli nie posiadacie konta na blogerze.
Wróciłam do tradycyjnego wyglądu bloga. Jak wam się podoba?


3 komentarze:

  1. Intruza także przeczytałam w tym roku, za namową w sumie wszystkich. I jestem naprawdę zaskoczona, że mi się ta książka spodobała (z podobnych pobudek jak Ty :D). Postać Iana mnie urzekła, był moim faworytem od jego pojawienia się, i trzymałam kciuki za niego i Wandę do końca. Książka porusza ważny temat asymilacji ludzi i dusz, ma otwarte zakończenie - nie wiemy jak rozwiązali ten problem. Nie obraziłabym się, gdyby autorka napisała drugą część. Pozdrawiam kochana!

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że też zdecydowałaś się poprowadzić wyzwanie ;) Cóż, moje odpowiedzi znajdziesz na moim blogu, ale chętnie skomentuję Twoje wybory, bo poza Intruzem i Pamiętnikiem, nie czytałam nic z Twoich propozycji ;) A zatem Intruz totalnie mi się nie podobał, dla mnie jest to książka o bardzo niskim poziomie merytorycznym i zbyt trąca Zmierzchem - kolejny trójkąt w stylu jedna dziewczyna (nie licząc niezepchniętej osobowości) i dwóch facetów. To akurat zdecydowanie nie dla mnie. Zaś Pamiętnik jest cudowny i faktycznie, pozostaje nad nim tylko ryczeć ;)

    Pozdrawiam! :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł z tym książkowym tagiem. Można poznać nowe tytuły, na które w innym przypadku nawet nie zwróciłoby się uwagi. Delirium czytałam, świetna książka. Powinnam w końcu przeczytać pozostałe części serii.

    OdpowiedzUsuń