czwartek, 28 sierpnia 2014

30-day book challenge - czyli trochę o książkach [25-30]

Day 25 - A character who you can relate to the most
Bohater, o którym mogłabyś opowiadać najwięcej


Teodora Wilk - bohaterka seri o Dorze Wilk. 

Jak narazie powstała 5 z 6 części o tej kobiecie. Jestem zafascynowana i z chęcią siegam po kolejny tom. 

W wakacje szedł tom za tomem - niestety czuję, że na ostatni będę musiała trochę poczekać.

Przeglądając ciekawostki o autorce książki znalazłam informację, gdzie zapewniała, że w przyszłości ma powstać seria opowiadań będą tam ukazane rozwinięte losy niektórych bohaterów. Sama jestem ciekawa, ponieważ wiele wątków zostało poruszonych, a te postaci zniknęły z życia Dory.

Pomijając oczywiście diabła Mirona, anioła Joshuę, Luca, Gabe'a, Leona, Katarzynę, Gajusza, Joachima i Wawrzyńca oraz Karmazynowego Księcia Baala.
Dora Wilk - bo tak zazwyczaj nasza bohaterka lubi kiedy się do niej zwracamy. Ma w sobie wiele linii magicznych, jest wiedźmą, ma korzenie pochodzące od wilków. Jest połączona trumwiratem z diabłem i aniołem. Ma 3 wampirzych synów. W magicznym mieście zajmuję się czymś na kształt płatnego detektywa.
Kto lubi książki z nutką humoru i fajną akcją polecam tą serię. Wciągnęła mnie i żałuję, że będzie tylko 6 tomów.



- Jesteś mi winna co najmniej dwie kolejne grzeszne przyjemności.

- Muszą poczekać, najpierw kostnica.

- Dziewczyno, ty wiesz, jak rozerwać faceta - mruknął.




Day 26 - A book that changed your opinion about something
Książka, która zmieniła Twoją opinię na temat czegoś



Przyznam otwarcie, że nie przepadałam za fantastyką - wybierałam raczej powieści obyczajowe albo zarezerwowane wyłącznie dla nastolatek. Postanowiłam się przełamać, to jedna z książek z kategorii fantasy - po jej przeczytaniu w bibliotece najczęściej wybierałam książki właśnie z półeczki podpisanej FANTASTYKA.



Kiedy ma się silną wolę, można wiele osiągnąć.


Lecz to nie działa, kiedy nie ma w życiu niczego, o co warto walczyć.

Day 27 - The most suprising plot twist or ending
Najbardziej zaskakujący wątek lub zakończenie

Bardzo wzruszająca powieść. Polecam ją każdemu kto nie jest uprzedzony wobec drugiego człowieka, a chciałby czasami poznać życie innych osób.
Żeby w pełni zaznać życia, człowiek powinien umierać każdego dnia

Day 28 - Favorite title of a book
Ulubiony tytuł książki




Bardzo przyjemny poradnik, miło go wspominam.

Wiem wiem, nie liczy się jako powieść ale bez wątpienia jest książką :)


Nie pozwól,żeby ktoś był twoim priorytetem,gdy sama godzisz się być jego opcją.



Day 29 - A book everybody hated but you liked
Książka, którą wszyscy nienawidzą, ale ty lubisz




Nieco sceptycznie podchodziłam do tej książki, ale chętnie przeczytam kolejny tom.


Jest w niej coś co mi się podoba.  W serwisie lubimyczytać przeczytałam przezabawną recenzję na jej temat, myślę , że świetnie odwzorowuję rzeczywistość tej książki. 
Traktowałabym ją bardziej z przymrużeniem oka niż brała totalnie na serio.

cytując użytkownika poolinka:
Treść przedstawia się mniej więcej tak:

„ANA:(zagryza dolną wargę)

CHRISTIAN:Ana, nie zagryzaj wargi, przecież wiesz, jak to na mnie działa!

ANA:(nie słuchając przygryza dalej)

CHRISTIAN:Ana! Nie wytrzymam!(Christian nie wytrzymuje i rzuca się na Anę)”

Uważam, że jest to książka jak książka nie każda musi wprowadzać czegoś mądrego do naszego życia. Ja uciekam w świat książek kiedy chcę się przenieść do krainy/miejsca gdzie będę kimś zupełnie innym.  Ta powieść nie należy do jakiejś kategorii super wysokich lotów, mimo to lubię ja i miło wspominam.
I teraz oboje wisimy na telefonie niczym nastolatki, a żadne z nas nie chce się rozłączyć.

Day 30 - Your favorite book of all the time
Twoja ulubiona książka

U mnie z książkami jest tak, że moją najulubieńszą staję się ta niedawno przeczytana. Po prostu jestem w pełni wciągnięta w akcję. Wybrałam tą książkę z całej serii ponieważ jest tu dużo Karmazynowego Księcia, mojej ulubionej postaci zaraz po głównej bohaterce. Z niecierpliwością czekam na ostatni tom Serii o Dorze Wilk.

Skarbie, wyniosłaś marudzenie do poziomu sztuki, nie potrzebujesz już nawet słów.



I na tym kończymy notki z kategorii książkowej, a powracamy do nieco life'stylowych, kosmetycznych oraz związanych z decoupage.
Oczywiście, od czasu do czasu napiszę o książkach. Dzisiaj udało mi się zdobyć 4 tytuły których szukałam - jestem bardzo zadowolona :) Są one co prawda w formie papierowej i nie będę mogła czytać ich przy zgaszonym świetle, ale miło jest powrócić do tradycyjnej formy.
Jeśli chcecie śledzić moje poczytania w świecie czytelniczym zachęcam do obejrzenia mojej półeczki.



Zostawiam was z niedawno znalezioną piosenką Shakiry, uwiodła mnie ta biała sukienka z teledysku.


















































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz