niedziela, 1 marca 2015

Książkowe wyzwanie 2015 - cz1


Hej dzisiaj tak trochę książkowo, realizuję postanowienia związane z książkami i pochwalę się kilkoma należącymi do tych kategorii - piszę to teraz żeby więcej wam opowiedzieć o danej książce - ponieważ będę ją miała na "świeżo"





















































Więcej niż 215 stron




Ostatni tom heksalogii o wiedźmie :)
Bardzo miło go wspominam, chociaż był krwawy..
Książka ma gdzieś z 500-600 stron.
Kontynuacja przygód Dory Wilk, musi ocalić wilka ze swojego stada i skopać niektórym osobom tyłki. Jeśli ktoś przepada za tą serią(a ja jestem fanką) to pozycja warta przeczytania. Książkę dostałam na urodziny, ale przeczytałam w nowym roku bo bałam się zakończenia serii(było mi smutno - jak to? już koniec..) - na szczęście autorka tworzy serię o Witkacym - przyjacielu Teodory. Z chęcią przeczytam kiedy wpadnie mi w ręce.

Niektórzy mężczyźni mają zbyt wiele pieniędzy, by zachować resztki zdrowego rozsądku.


Autorem jest kobieta



Bardzo zwariowana powieść o 3 siostrach bolesnych, które wynajmują Salomei Przygodzie pokój w swoim bardzo starym domu. Nie brak tu zabawnych scenek, czy też powrotu jej brata(wprowadza się do siostry) kiedy główna bohaterka wyprowadziła się z domu rodzinnego bo on uprzykrzał jej życie. Jest również motyw romansu, trochę czarów. Ogólnie rzecz biorąc wszystko co powinna zawierać dobra i porządna fantastyka polska. Jeśli lubicie taki klimat to jak najbardziej polecam. Ja musiałam dojrzeć do takiego stylu i humoru bo np. w technikum nie byłam w stanie przełknąć Kronik Jakuba Wędrowycza zaś serię o wampirach pożarłam i uśmiałam się do łez. Zależy co kto lubi :)

Odłożywszy słuchawkę, Salka wróciła do swojego pokoju i jakby nigdy nic wpadła w panikę.
Po pierwsze, nie miała się w co ubrać. 
Po drugie, nie miała się w co ubrać. 
Po trzecie, nie miała się w co ubrać!!!


Film oparty na książce.


Polecono mi film, a ja wzięłam się za książkę i przeczytałam całą trylogię. W świecie niezgodnej musisz wybrać określoną frakcję do jakiej będziesz podporządkowany - jeśli będzie to inna niż ta którą wybrali twoi rodzice - zrywasz z nimi kontakt na zawsze. Masz do wyboru 5 frakcji - Serdeczność, Erudycje, Altruizm, Prawość oraz Nieustraszoność. W dniu kiedy jest przeprowadzanie badanie mające pomóc kandydatom zdecydować do której z mis przelać krew - główna bohaterka Beatrice dowiaduję się, że jest niezgodna. Nie może ujawniać nikomu o swojej wyjątkowości, ponieważ groziłoby jej poważne niebezpieczeństwo. Rzuca altruizm w imię nieustraszoności, gdzie poznaję Tobiasa(ksywka Cztery - z powodu jego lęków(jest ich 4)). W trakcie nowicjatu zaczynają się dziać dziwne rzeczy...
Serię polecam, filmu nie oglądałam bo nie chcę sobie "psuć" książki albo być zawiedziona, że jest dużo zmian lub są przeoczone pewne fakty.
Nie jestem z Altruizmu.
Nie jestem z Nieustraszonych.
Jestem Niezgodna.
I nie można mnie kontrolować.


Autorem jest mężczyzna.




Po przeczytaniu "Gwiazd naszych wina" nabrałam ochoty na przeczytanie czegoś więcej od tego autora. Mój wybór padł na papierowe miasta - główny bohater Quentin postanawia odnaleźć dziewczynę w której się podkochuję czyli Margo. Przy okazji robi wiele szalonych rzeczy, łamie zasady oraz dowiaduję się, że ludzie nie są tacy jakimi czasami ich odbieramy. Poluję na "19 razy Katherine" i "Szukając Alaski" - podoba mi się styl Johna Greena, chętnie przeczytam inne jego powieści, na moim oku również jest najnowsza powieść napisana wspólnie z Davidem Levithanem - Will Grayson, Will Grayson.

Pamiętaj, że czasami nasze wyobrażenie drugiej osoby niewiele ma wspólnego z tym, kim ona naprawdę jest.



Przeczytana w jeden weekend




Przeczytana w weekend, bardzo szybko się ją czytało. Intrygująca, na początku jest dużo tajemniczości, a im bliżej końca tym bardziej akcja się rozwija i jak królik z kapelusza wyskakują kolejne fakty. Świat przedstawiony w powieści dzieli się na: Arystokracje, Służących, Kupców oraz osoby nie podlegające żadnej z tych grup. Osobom niższym np. Służącym czy też Kupcom nie wolno patrzeć w oczy kiedy mówi Arystokracja, muszą też porozumiewać się określonym językiem. Zakazane jest by znali inny język niż te 2 które ich obowiązują. Ogólnie za każde nawet najdrobniejsze przewinienie grozi kara śmierci. Tym całym majątkiem zarządza królowa - która jak się potem okazuję, jest czarownicą. Usilnie próbuję odnaleźć księżniczkę by oddała jej swoje ciało - ponieważ nie może to być zwykły śmiertelnik z powodu braku błękitnej krwi. Główna bohaterka rozumie wszystkie języki, chociaż nie powinna. Udawało się to aż do czasu kiedy na jednej z zakazanych imprez  poznaję tajemniczego Maksa..
Bardzo miło wspominam tą powieść, była zagadkowa aczkolwiek krótka. 

Przysięga była nie tylko obietnicą. Była jednocześnie rozkazem



Wkrótce kolejne powieści, tutaj macie te które pojawiły się w dzisiejszej notce i są już odhaczone.








Zostawiam was z królem coverów :)
Czy znacie wersję polską wykonaniu Lindy?










1 komentarz:

  1. A ja właśnie przedwczoraj obejrzałam "Niezgodną" i jestem pod wielkim wrażeniem. Teraz chcę książki!!! :) Jadowską też pokochałam. Dwa ostatnie tomy już do mnie jadą.

    OdpowiedzUsuń